صفر تا صدِ مدیریت دانش در 12 گامِ طلایی

فهرست مطالب

چهار ایستگاه و دوازده گام، تمام مراحلی است که برای مدیریتِ دانش­ محورِ سازمانِ خود و افزایش بهره‌وری در آن باید بتوانید اجرا کنید. کافی است از صفر تا صدِ کار را با حوصله جلو رفته و به تک تکِ توصیه‌ها و تکالیف­ عمل کنید. حتی اگر مشاوری هستید که به این حوزه علاقمندید می‌توانید از این مراحل برای راهنمایی سازمان‌های مخاطبِ خود استفاده کنید.

صفر تا صد مدیریت دانش با 12 گام طلایی

با کلیک روی عکس بالا، می‌توانید جزییات را با دقت ببینید.

چهار ایستگاهی که باید پشت سر بگذارید به این ترتیب هستند:

ایستگاه اول: هدف­گذاری برای مدیریت دانشصفر تا صد مدیریت دانش

در این ایستگاه شما باید سازمانِ خود را بررسی کنید تا بهترین نقاطی که به مدیریت دانش نیاز دارند یا راه‌ حل مشکلاتِ آن‌ها مدیریت دانش است را شناسایی کنید. توقف در ایستگاه هدف‌گذاری، این اطمینان را به شما می‌دهد که روی مسائل و مشکلات کلیدی سازمان خود کار می‌کنید و مدیریت دانش را روی موضوعاتی پیاده می‌کنید که دغدغه سازمان است؛ از طرفی هم مطمئن می‌شوید که با استراتژی‌های سازمان همراستا و همخوان است.

ایستگاه دوم: طراحی و تدوین مدیریت دانشصفر تا صد مدیریت دانش

در این ایستگاه باید همه کارهای لازم برای تهیه یک راهکار خوبِ مدیریت دانش، بررسی و اجرا شود. راهنماها، ابزارها و تمپلیت‌های آماده متعددی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند خودتان به صورت خوداِجرا با سرعت و کیفیت بالا، طراحی و تدوینِ نظامِ مدیریت دانشِ سازمانتان را انجام بدهید؛ آن هم یک طراحی مخصوص و ویژه سازمانِ خودتان. در این راهنماها کلیه ریزه‌کاری‌ها را یک مشاور زبده و حرفه‌ای به شما ارائه می‌کند، تا کار شما راحت باشد.

ایستگاه سوم: اجرای مدیریت دانشصفر تا صد مدیریت دانش

آموزش، توانمندسازی، ایجاد و توسعه فرهنگ مناسب، جاری سازی و ترویجِ راهکارهایی که در ایستگاه قبلی طراحی و تدوین شد، در این ایستگاه انجام می‌شود؛ ابزارها، راهنماها و روش‌های آماده شده از قبل، می‌تواند کار جاری­ سازی و ترویج مدیریت دانش را در بین کارکنان سازمان ساده‌تر کند.  خیلی از سازمان‌ها به اشتباه از دو مرحله اول غفلت می‌کنند و یکراست سراغ این مرحله می‌روند.

ایستگاه چهارم: سنجش و پایشصفر تا صد مدیریت دانش

در ایستگاه آخر باید از روش‌ها و ابزارهای مختلف استفاده کنید تا بتوانید مدیریت دانش و نحوه اجرای آن در سازمان خود را بسنجید و به کسانی که به شکلی ذینفع هستند و نتایج برای آن‌ها نیز مهم است گزارش و بینش بدهید. همین طور با سنجش و پایش بتوانید فرصت‌های بهتر کردنِ مدیریت دانش در سازمانِ خود را شناسایی کنید.

می‌توانید جزئیات ایستگاه‌ها و اقداماتی که باید در هر گام انجام بدهید را در راهنمای صفر تا صدِ مدیریت دانش ببینید.

صفر تا صد مدیریت دانش - راهنمای استقرار مدیریت دانش در 12 گام طلایی

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − ده =