کاربرد نرم‌افزار رای‌ون در بانکداری، پرداخت و فناوری مالی

در حوزه مالی، جزئیات بسیار مهم است. در حقیقت همه چیز در جزئیات خلاصه می‌شود. با پیاده‌سازی مدیریت دانش و نگهداشت دقیق اطلاعات و حفظ امنیت، همواره پیشگام باشید.

بانکداری، پرداخت و فناوری مالی

صنعت مالی به شدت متمرکز بر مشتری است. بانک‌ها، بیمه‌ها، شرکت‌های پرداخت و به خصوص فین‌تک‌ها برای برآورده کردن انتظارات مشتری باید دانش مشتریان را به‌دست آورند و از آن برای بهبود محصولات و خدمات خود استفاده کنند. شما در این صنعت همزمان بر روی سودآوری و بهبود تجربه مشتری متمرکز هستید. با الزامات رگولاتوری در حال تحول، فشارهای رقابتی و تقاضاهای فناوری، شما به راه حل هایی نیاز دارید که افراد و منابع را بهتر به هم متصل کنند.

کاربــــردها

نرم‌افزار رای‌ون کاربردهای متنوعی دارد که در صنعت بانکداری،
پرداخت و فناوری مالی به کار می‌آید.

پایگاه دانش برند

پایگاه دانش برند یک مخزن نرم‌افزاری است که کاربریِ آسانی دارد و هر کسی در سازمان بنا به نیاز خود از آن استفاده می‌کند. پایگاه دانش برند تضمین می‌کند که همه افراد در سازمان به برند شما و پیامی که قرار است برساند پایبند باقی می‌مانند. دارایی‌ها و منابع خلاقانه مانند برندبوک، لوگو‌ها، فونت‌ها، عکاسی و موارد دیگر را ذخیره کنید و به اشتراک بگذارید.
  • انتشار و به روزرسانی برندبوک
  • مدیریت کردن و به اشتراک‌گذاری ملزومات برند (Brand Asset) و عکاسی
  • ساده‌سازی اطمینان از رعایت الزامات برند در تبلیغات، کمپین‌ها و …
  • کمک به استفاده مجدد از محتواهای حول برند مثل بروشور، کارت ویزیت، سربرگ و…
  • مطرح کردن سوالات برند و ایجاد لیست سوالات متداول درباره برند

پایگاه دانش مشتریان

پایگاه دانش مشتریان محلی است که شما برای دستیابی به داستان هر مشتری در سازمان خود و بینش درباره آن‌ها به آن مراجعه می‌کنید. تیم‌هایی که مستقیماً با مشتری در ارتباط هستند می‌توانند به محتواهای تایید شده، فایل‌ها و مستندات، ارجاعات و داده‌های تجمیعی هر مشتری دسترسی داشته باشند. همچنین، همه افراد در سازمان شما از طریق جریان مداومی از آخرین اخبار، از مشتریان جدید سازمان مطلع می‌شوند.
  • جمع‌آوری اطلاعات و داستان مرتبط با هر مشتری در قالب یک ویکی ساده
  • ایجاد قالب‌هایی جهت تسریع و سادگی در فرآیند نگارش و انتشار اطلاعات درباره مشتری
  • اطلاع از آخرین به روزرسانی‌های مرتبط با هر مشتری
  • آرشیو کلیه اسناد و تعاملات رسمی و غیررسمی با هر مشتری

هندبوک کارکنان

هندبوک دیجیتالی کارکنان، فضایی برای جمع‌آوری خط‌مشی‌های محل کار است. با هندبوک کارکنان، دسترسی به قوانین و مقررات، مزایای در نظر گرفته شده برای کارکنان، قواعد دورکاری، استراتژی‌های حیاتی سازمان، نوع لباس پوشیدن و موارد دیگر تسهیل می‌شود. همه خط‌مشی‌های بیان شده در هندبوک کارکنان قابلیت جستجو و ردیابی دارند و در فصول مجزا سازمان‌دهی شده‌اند.
  • متمرکز کردن تمام خط‌مشی‌های سازمان
  • با فصل‌بندی درست محتوای هندبوک، جست‌وجو و مطالعه آن را به کاری ساده و لذت‎‌بخش تبدیل کنید.
  • استفاده از ویکیِ دارای ویرایشگر پیشرفته برای انتشار و مدیریت محتوا
  • مدیریت نسخه‌ها و پیگیری تغییرات در بخشهای مختلف هندبوک

مرکز حکمرانی

مرکز حکمرانی یک فضای اختصاصی برای دسترسی کارکنان به اطلاعات مهم کسب‌وکار و اجتناب از ریسک تطبیق (Compliance) است. خط‌مشی‌ها، رویه‌ها و مستندات فرایندها را انتشار دهید و مدیریت کنید تا مطمئن شوید که همه افراد مرتبط می‌دانند که چگونه می‌توانند به کاهش ریسک و برآوردن الزامات تطبیق کمک کنند.
  • خط‌مشی‌ها یا فرایندها را به عنوان صفحات ویکی و با کنترل نسخه منتشر کنید.
  • در صورت نیاز، خط‌مشی‌ها و فرایندها را در یک ساختار سلسله‌مراتبی مرتب کنید.
  • افراد را از به‌روزرسانی خط‌مشی یا قوانین و مقررات مطلع کنید.
  • فرایندی برای صحه‌گذاری و تایید خط‌مشی‌ها ایجاد کنید.
  • هر گونه فعالیت در صفحات قوانین و خط‌مشی‌ها را به همراه لاگ‌برداری ردیابی کنید.
  • ایجاد یک فید خبری برای به‌روزرسانی‌های تیم حکمرانی

هلپ دسک IT

با استفاده از یک هلپ دسک، ردیابی تیکت‌ها، مدیریت تسک‌ها و گردش کارها بسیار ساده می‌شود و سرعت رسیدگی به مسائل IT در سازمان افزایش پیدا می‌کند. هلپ دسک جایی است که می‌توانید پشتیبانی به صورت سلف‌سرویس ارائه دهید، پرسش‌های متداول را در آن بگذارید و اطلاعات کلیدی برای ارائه خدمات IT به واحدهای دیگر را سازمان‌دهی و استفاده کنید. حتی می‌توانید ابزارهای ارتباطی خود را به آن متصل کنید تا درخواست‌ها و تیکت‌ها، بدون دردسر در سیستم شما به گردش درآیند.
  • ثبت و ردیابی تیکت‌های پشتیبانی
  • کمک به سرویس‌دهی و پاسخ‌گویی سریع‌تر به تیکت‌ها
  • کاهش بار درخواست‌ها با هدایت کاربران به سمت سلف سرویس‌هایی مانند FAQ و ویکی
  • ایجاد پایگاه دانش از سیاست‌ها و رویه‌های IT
  • ایجاد پایگاه دانش تجهیزات و دارایی‌های IT

مرکز رهبری استراتژیک

این مرکز باعث می‌شود چشم‌انداز و استراتژی‌های سازمان که مستقیما از لایه رهبری سازمان شکل گرفته بلاواسطه در معرض دید کارکنان قرار گیرد. این مرکز زمینه ارتباط مناسب بین کارکنان و لایه ارشد سازمان را فراهم نموده، فاصله‌ها را کم کرده و موجب ایجاد دیالوگ بین افراد در سازمان می‌شود. دیالوگ زمانی شکل می‌گیرد که از حضور کارکنان و نظراتشان نیز در آن استفاده کنید.
  • به‌روزرسانی و انتقال دیدگاه‌های رهبران سازمان
  • استفاده از ایده‌ها، بازخورها و سوالات کارکنان
  • ایجاد ارتباط بدون واسطه بین رهبران و کارکنان سازمان

پایگاه دانش بازاریابی

تیم‌های بازاریابی به طور پیوسته محتواهایی برای جذب مشتریان تهیه می‌کنند. پایگاه دانش بازاریابی، این محتوا را که شامل پیام‌ها، ویدیوها، ملزومات بازاریابی و اطلاعات کمپین‌ها می‌شود را مدیریت کرده و کمک می‌کند تا کارمندان و ذینفعان بتوانند راحت‌تر به اهداف بازاریابی دست یابند.
  • اعلام کمپین‌های جدید و توزیع اطلاعات و محتواهایی که قابلیت به اشتراک‌گذاری دارند.
  • ذخیره و بایگانی کردن مطالب و ملزومات کمپین‌های گذشته
  • آخرین پست‌های بلاگ‌، شبکه‌های اجتماعی و همینطور پیام‌های روابط عمومی را اطلاع‌رسانی کنید.
  • تیم فروش را در جریان تاریخ‌های کلیدی کمپین‌ها قرار دهید.
  • اطلاعات، سوابق و ملزومات بازاریابی مرتبط با یک موضوع خاص را جست‌و‌جو و بازیابی کنید.

آنبوردینگ

جمع‌آوری و تهیه یک توالی مناسب از انواع محتوا و اطلاعات باعث می‌شود کارکنان تازه‌وارد، دانش و ارتباطات مورد نیاز خود را خیلی سریع‌تر به دست آورند. اگر یک مرکز آنبودینگ منظم و ساختارمند برای سازمان خود ایجاد کنید بهره‌وری و انگیزه کارکنان به وضوح افزایش می‌یابد.
  • هر فرد تازه‌وارد را با نکات، اطلاعات، ملزومات و روش‌های کاری مرتبط با سمت خود به سرعت و سادگی آشنا کنید.
  • اصول فرهنگی، ارزش‌های سازمانی و اطلاعات سایر کارکنان را به طور مستمر با نیروهای تازه‌وارد به اشتراک بگذارید.
  • سوالات پرتکراری را که از طرف تازه‌واردها مطرح می‌شود در قالب FAQ یا ویکی جمع‌آوری کنید.
  • کمک کنید هر تازه‌وارد بداند برای مشورت یا راهنمایی در زمینه‌های تخصصی از چه کسی باید کمک بگیرد.

پایگاه دانش محصول

پایگاه دانش محصول، محلی است متمرکز برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات و به‌روز رسانی‌های مرتبط با محصول. با این پایگاه دانش، به کارکنان خود امکان دسترسی سریع و آسان به جزئیات محصول، اطلاعیه‌ها و نقشه راه بدهید. کارکنان می‌توانند در این پایگاه سوالات خود را بپرسند و ایده‌هایی در مورد محصول ارائه دهند.
  • انواع اسناد محصول مانند چشم‌انداز و استراتژی محصول، مستندات طراحی، نقشه‌راه محصول، نقشه‌های سفر و PRD را تولید، نگهداری و به‌روز کنید.
  • ذخیره کردن جزئیات محصول در ویکی‌های قابل جست‌و‌جو
  • به اشتراک‌گذاری اطلاعات انتشار نسخه‌های جدید محصول (Product Release)
  • ایجاد فضاهایی برای پرسیدن سوال و ارائه ایده‌های مربوط به محصول

مرکز پرسش‌وپاسخ

مرکز پرسش‌وپاسخ، کمک می‌کند پرسش‌ها و مساله‌ها از محیط‌های بسته و محدود سازمان شما مثل واحدها و حلقه‌های آشنایی افراد خارج شوند و در کل سازمان به جریان بیفتند. با داشتن این مرکز، کارکنان شما به راحتی می‌توانند پرسش‌ها و ایده‌هایشان را به اشتراک بگذارند. حتی این مرکز کمک می‌کند نیازهای سازمانتان را بهتر شناسایی کنید و به بهبود مستمر و مشارکت کارکنان جانی تازه ببخشید.
  • ایجاد فضایی برای مطرح شدن پرسش‌ها، مساله‌ها و چالش‌های حرفه‌ای افراد
  • فراهم کردن امکان جمع‌سپاری حل مساله در سازمان و استفاده از عقل جمعی
  • سرعت دادن به حل مسائل با توزیع بهینه پرسش‌ها و مساله‌ها
  • جلوگیری از دوباره‌کاری برای حل مساله‌های تکراری و پاسخ به پرسش‌های متداول با ایجاد تدریجی FAQ

پایگاه دانش تامین‌کنندگان (وندور)

پایگاه دانش تامین‌کنندگان، محلی است برای دسترسی به تمامی اطلاعات مرتبط با تامین‌کنندگان و فرایند تامین‌ و تدارکات در سازمان شما. ارسال درخواست خرید، یافتن تامین‌کنندگان تاییدشده و دسترسی به منابع تدارکات را برای کارکنان آسان کنید.
  • مشخص کردن دستورالعمل‌ها و فرآیندهای تدارکات
  • ایجاد یک فهرست قابل جست‌و جو و فیلتر از تامین‌کنندگان به همراه اطلاعات و سوابق آن‌ها
  • ذخیره کردن تمپلیت‌های درخواست خرید و به اشتراک‌گذاری اسناد کلیدی
  • اطلاع‌رسانی به‌روزرسانی‌ها درباره تامین‌کنندگان

شبکه اجتماعی سازمانی

شبکه اجتماعی، بستری برای تعامل و ایجاد روابط میان کارکنان در سازمان شماست. با شبکه اجتماعی سازمانی، انتقال اطلاعات سریع‌تر می‌شود و ضمن افزایش میزان صمیمت بین کارکنان، میزان احساس تعلق به سازمان نیز افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند. شبکه اجتماعی به حذف سیلوهای دانش در سازمان کمک می‌کند.
  • کارکنان را تشویق کنید که حتی صحبت‌های جزیی کاری خود را نیز در شبکه‌های اجتماعی سازمانی انجام دهند.
  • اطلاعات و به‌روزرسانی‌ها را به صورت مرتب در شبکه اجتماعی ارسال کنید.
  • با استفاده از قابلیت نظرسنجی‌ اطلاعات را از افراد جمع‌آوری کنید.
  • تصاویر و محتواهایی را که صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند به اشتراک بگذارید.
  • اجازه دهید کارکنان با هم شبکه‌های کاری و انجمن‌های اختصاصی ایجاد کنند.

اتاق پروژه

اتاق پروژه فضایی برای هماهنگی و مدیریت اطلاعات پروژه‌ها از ابتدا تا انتهاست. شناسنامه پروژه، مستندات مدیریتی و فنی، OPAها، صورتجلسات، درس‌آموخته‌‌ها، روند روزمره پروژه و هر گونه دانش دیگر را بین اعضای همان پروژه یا پروژه‌های دیگر به اشتراک بگذارید. وظایف اعضا را در راستای پیشرفت پروژه در اتاق پروژه تعریف کنید و در عین حال آن‌ها را با آخرین تحولات و دستاوردهای پروژه به‌روز نگه‌دارید.
  • انتشار برنامه‌ریزی‌ها و تحویل‌شدنی‌های پروژه
  • متخصص‌ها و نقش‌های کلیدی را شناسایی کنید.
  • فایل‌ها و اسناد پروژه را به اشتراک بگذارید.
  • به‌روزرسانی‌ وضعیت پروژه را به همراه نوتیفیکیشن به اشتراک بگذارید.
  • به راحتی اطلاعات و تجربیات پروژه‌های خاتمه‌یافته را پیدا کنید.

راهنمای محصول

هر محصولی چه ساده چه پیچیده‌ نیاز به راهنما دارد؛ یک راهنمای خوب باید کامل، قابل جستجو و به‌روز باشد تا کاربران یا مشتریان به راحتی بتوانند راهنمایی مورد نیاز خود را پیدا کنند. به سادگی ساختار مطلوب برای راهنمای محصول خود را ایجاد کنید و محتوای راهنما را به صورت متمرکز تولید و منتشر کنید.
  • برای مقالات راهنمای محصول، فرمت مشترک را تعریف کنید.
  • به صورت فردی یا تیمی، نگارش محتوای مقالات را انجام دهید و در صورت نیاز توسط یک یا چند ناظر صحه‌گذاری کنید.
  • با استفاده از تاریخ انقضاء، زمان بازنگری هر مقاله را مشخص کنید.
  • کل ساختار راهنمای محصول را به شکل مورد نظر منتشر کرده و در دسترس کاربران یا مشتریان قرار دهید.
  • با بررسی آمار و گزارش‌ها از کارایی هر مقاله و کل راهنما آگاه شوید و آن را بهبود دهید.

پایگاه اطلاعات مدیریتی

پایگاه اطلاعات مدیریتی، دسترسی مدیران سازمان به اطلاعات و آپدیت‌های مهم را فراهم می‌کند. محتواهای آموزشی، دانش‌های مدیریتی، گزارش‌ها و مستندات کلان و فضاهایی برای همفکری و اشتراک‌گذاری ایده‌ها به لایه مدیریتی سازمان کمک خواهد کرد.
  • تصمیمات مدیریتی، گفتگو در مورد آن‌ها و سوابق مرتبط را نگهداری کنید.
  • به منابع آموزشی و اطلاعات مدیریتی مورد نیاز دسترسی فراهم کنید.
  • به‌روش‌ها و پرسش‌های متداول مدیریتی را سازمان‌دهی کنید.
  • اهداف و برنامه‌های سازمان را بین مدیران واحدهای مختلف به اشتراک بگذارید.
  • تعامل و گفتگو بین مدیران را تسهیل کنید.

6 ویژگی مهم نرم‌افزار رای‌ون برای صنعت بانکداری، پرداخت و فناوری مالی

حتما با یک جلسه مشاوره شروع کنید

با یک جلسه رایگان مشاوره با ما، راهنمایی مناسبی برای اطلاعات و دانش سازمانی خود دریافت کنید.