کاربرد رای‌ون در منابع انسانی

فرهنگ‌سازی کنید، کارکنان را توانمند و آگاه کنید و زمینه ترویج فرهنگ قدرتمند و رشد منابع انسانی را فراهم کنید.
کاربردهای نرم افزار مدیریت دانش رای ون در منابع انسانی

منابع انسانی

برای تقویت فرهنگ سازمانی نیاز است ارتباطات بین واحدهای مختلف را تسهیل کنید، اسناد استاندارد حوزه منابع انسانی مانند هندبوک کارکنان را به روز نگه داشته و به طور مستمر در درسترس افراد قرار دهید، برنامه ای دقیق و مدون برای آنبوردینگ کارکنان تازه‌وارد داشته باشید و نقش رهبری استراتژیک منابع انسانی را به خوبی ایفا کنید. ما زیرساخت همه این اقدامات را برای شما فراهم می‌کنیم تا بتوانید در ادامه حس تعلق و مشارکت کارکنان را افزایش دهید. با راهکارهایی مانند تیم مجازی، شبکه اجتماعی و مرکز پرسش و پاسخ، ابزار مشارکت را در اختیار کارکنان قرار دهید. به کارکنان این فرصت را بدهید تا به دلیل کاری که به خوبی انجام داده‌اند مورد توجه و تشویق جمع قرار گیرند.

کاربــــردها

رای‌ون کاربردهای متنوعی دارد که در منابع انسانی به کار می‌آید.

هندبوک کارکنان

هندبوک دیجیتالی کارکنان، فضایی برای جمع‌آوری خط‌مشی‌های محل کار است. با هندبوک کارکنان، دسترسی به قوانین و مقررات، مزایای در نظر گرفته شده برای کارکنان، قواعد دورکاری، استراتژی‌های حیاتی سازمان، نوع لباس پوشیدن و موارد دیگر تسهیل می‌شود. همه خط‌مشی‌های بیان شده در هندبوک کارکنان قابلیت جستجو و ردیابی دارند و در فصول مجزا سازمان‌دهی شده‌اند.
  • تمام خط ‌مشی‌های سازمان را در یک جا متمرکز کنید.
  • با فصل‌بندی درست محتوای هندبوک، جست‌وجو و مطالعه آن را به کاری ساده و لذت بخش تبدیل کنید.
  • از ویکیِ دارای ویرایشگر پیشرفته برای انتشار و مدیریت محتوا استفاده کنید.
  • مدیریت نسخه‌ها و پیگیری تغییرات در بخشهای مختلف هندبوک را به راحتی انجام دهید.

مرکز حکمرانی

مرکز حکمرانی یک فضای اختصاصی برای دسترسی کارکنان به اطلاعات مهم کسب‌وکار و اجتناب از ریسک تطبیق (Compliance) است. خط‌مشی‌ها، رویه‌ها و مستندات فرایندها را انتشار دهید و مدیریت کنید تا مطمئن شوید که همه افراد مرتبط می‌دانند که چگونه می‌توانند به کاهش ریسک و برآوردن الزامات تطبیق کمک کنند.
  • خط‌مشی‌ها یا فرایندها را به عنوان صفحات ویکی و با کنترل نسخه منتشر کنید.
  • در صورت نیاز، خط‌مشی‌ها و فرایندها را در یک ساختار سلسله‌مراتبی مرتب کنید.
  • افراد را از به‌روزرسانی خط‌مشی یا قوانین و مقررات مطلع کنید.
  • فرایندی برای صحه‌گذاری و تایید خط‌مشی‌ها ایجاد کنید.
  • هر گونه فعالیت در صفحات قوانین و خط‌مشی‌ها را به همراه لاگ‌برداری ردیابی کنید.

مرکز رهبری استراتژیک

این مرکز باعث می‌شود چشم‌انداز و استراتژی‌های سازمان که مستقیما از لایه رهبری سازمان شکل گرفته بلاواسطه در معرض دید کارکنان قرار گیرد. این مرکز زمینه ارتباط مناسب بین کارکنان و لایه ارشد سازمان را فراهم نموده، فاصله‌ها را کم کرده و موجب ایجاد دیالوگ بین افراد در سازمان می‌شود. دیالوگ زمانی شکل می‌گیرد که از حضور کارکنان و نظراتشان نیز در آن استفاده کنید.
  • انتقال دیدگاه‌های رهبران سازمان را به کارکنان منتقل کنید و آن‌ها ار از به‌روزرسانی‌ها مطلع کنید.
  • ایده‌ها، بازخورها و سوالات کارکنان را جمع‌آوری کرده و از آن‌ها استفاده کنید.
  • ارتباطی بدون واسطه بین رهبران و کارکنان سازمان ایجاد کنید.

آنبوردینگ

جمع‌آوری و تهیه یک توالی مناسب از انواع محتوا و اطلاعات باعث می‌شود کارکنان تازه‌وارد، دانش و ارتباطات مورد نیاز خود را خیلی سریع‌تر به دست آورند. اگر یک مرکز آنبوردینگ منظم و ساختارمند برای سازمان خود ایجاد کنید بهره‌وری و انگیزه کارکنان به وضوح افزایش می‌یابد.

  • هر فرد تازه‌وارد را با نکات، اطلاعات، ملزومات و روش‌های کاری مرتبط با سمت خود به سرعت و سادگی آشنا کنید.
  • اصول فرهنگی، ارزش‌های سازمانی و اطلاعات سایر کارکنان را به طور مستمر با نیروهای تازه‌وارد به اشتراک بگذارید.
  • سوالات پرتکراری را که از طرف تازه‌واردها مطرح می‌شود در قالب FAQ یا ویکی جمع‌آوری کنید.
  • کمک کنید هر تازه‌وارد بداند برای مشورت یا راهنمایی در زمینه‌های تخصصی از چه کسی باید کمک بگیرد.

مرکز پرسش‌وپاسخ

مرکز پرسش‌وپاسخ، کمک می‌کند پرسش‌ها و مساله‌ها از محیط‌های بسته و محدود سازمان شما مثل واحدها و حلقه‌های آشنایی افراد خارج شوند و در کل سازمان به جریان بیفتند. با داشتن این مرکز، کارکنان شما به راحتی می‌توانند پرسش‌ها و ایده‌هایشان را به اشتراک بگذارند. حتی این مرکز کمک می‌کند نیازهای سازمانتان را بهتر شناسایی کنید و به بهبود مستمر و مشارکت کارکنان جانی تازه ببخشید.
  • فضایی برای مطرح شدن پرسش‌ها، مساله‌ها و چالش‌های حرفه‌ای افراد ایجاد کنید.
  • امکان جمع‌سپاری حل مساله در سازمان و استفاده از عقل جمعی را فراهم کنید.
  • حل مسائل را با توزیع بهینه پرسش‌ها و مساله‌ها تسریع کنید.
  • با ایجاد تدریجی FAQاز دوباره‌کاری برای حل مساله‌های تکراری جلوگیری کنید و به راحتی به پاسخ به پرسش‌های متداول پاسخ دهید.

تیم مجازی

تیم مجازی، برقراری ارتباط و همکاری را برای اعضای تیم‌ها، دپارتمان‌ها و یا کمیته‌های تخصصی ساده‌تر می‌کند. در تیم مجازی می‌توانید آخرین اخبار، اسناد و اطلاعات را در محیطی که به همین منظور ایجاد شده است با تیم خود به اشتراک بگذارید تا اعضای تیم همیشه مطلع، هماهنگ و به‌روز باشند.
  • فضایی برای دپارتمان‌ها و تیم‌ها تعریف کنید.
  • برای پرسیدن سوال و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، انجمن ایجاد کنید.
  • لینک‌ها و اسناد مرتبط پست کنید.
  • امکان آشنایی بیشتر بین اعضا را از طریق تکمیل پروفایل‌ها فراهم کنید، خصوصاً اگر با یک تیم بزرگ دورکار طرف هستید.

شبکه اجتماعی سازمانی

شبکه اجتماعی، بستری برای تعامل و ایجاد روابط میان کارکنان در سازمان شماست. با شبکه اجتماعی سازمانی، انتقال اطلاعات سریع‌تر می‌شود و ضمن افزایش میزان صمیمت بین کارکنان، میزان احساس تعلق به سازمان نیز افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند. شبکه اجتماعی به حذف سیلوهای دانش در سازمان کمک می‌کند.
  • کارکنان را تشویق کنید که حتی صحبت‌های جزیی کاری خود را نیز در شبکه‌های اجتماعی سازمانی انجام دهند.
  • اطلاعات و به‌روزرسانی‌ها را به صورت مرتب در شبکه اجتماعی ارسال کنید.
  • با استفاده از قابلیت نظرسنجی‌ اطلاعات را از افراد جمع‌آوری کنید.
  • تصاویر و محتواهایی را که صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند به اشتراک بگذارید.
  • اجازه دهید کارکنان با هم شبکه‌های کاری و انجمن‌های اختصاصی ایجاد کنند.
رای‌ون در صنایع مختلف ویژگی‌های کاربردی متنوعی دارد.

6 ویژگی مهم رای‌ون برای منابع انسانی

حتما با یک جلسه مشاوره شروع کنید

با یک جلسه رایگان مشاوره با ما، راهنمایی مناسبی برای اطلاعات و دانش سازمانی خود دریافت کنید.