سازمان را یکپارچه کنید و اطمینان حاصل کنید که همه بخشهای آن با یکدیگر همسو هستند. عموم مردم این یکپارچگی را با دریافت مناسب خدمات لمس خواهند کرد و از مزایای آن بهرهمند خواهند شد.
سازمانهای دولتی و خدمات عمومی
اگرچه کاربرد مدیریت دانش در بخش خدمات عمومی کمتر از بخش خصوصی است اما امروزه تمایل زیادی برای پیادهسازی مدیریت دانش در بخش دولتی وجود دارد. مدیریت دانش برای سازمانهای بخش دولتی موجب میشود تا کارکنان مهارتها، عملکرد و تجربه خود را از طریق کار گروهی و به اشتراک گذاری دانش توسعه دهند، بهتر تصمیمگیری کنند و در نهایت ارائه خدمات خود را بهبود دهند. مدیریت هزینه و کاهش آن نیز یکی از اصلیترین پیامدهای مدیریت دانش در سازمانهای دولتی است. سازمانهای دولتی برای مدیریت دانش به یک راهحل کارآمد نیاز دارد. ما در اینوتکس ایران به شما کمک میکنیم تا الزامات مدیریت دانش را به سرعت و سادگی برآورده سازید.
کاربــــردها
رایون کاربردهای متنوعی دارد که در سازمانهای دولتی و خدمات عمومی به کار میآید.
هندبوک دیجیتالی کارکنان، فضایی برای جمعآوری خطمشیهای محل کار است. با
هندبوک کارکنان، دسترسی به قوانین و مقررات، مزایای در نظر گرفته شده برای
کارکنان، قواعد دورکاری، استراتژیهای حیاتی سازمان، نوع لباس پوشیدن و موارد
دیگر تسهیل میشود. همه خطمشیهای بیان شده در هندبوک کارکنان قابلیت جستجو
و ردیابی دارند و در فصول مجزا سازماندهی شدهاند.
متمرکز کردن تمام خطمشیهای سازمان
با فصلبندی درست محتوای هندبوک، جستوجو و مطالعه آن را به کاری ساده و
لذتبخش تبدیل کنید.
استفاده از ویکیِ دارای ویرایشگر پیشرفته برای انتشار و مدیریت محتوا
مدیریت نسخهها و پیگیری تغییرات در بخشهای مختلف هندبوک
مرکز حکمرانی
مرکز حکمرانی یک فضای اختصاصی برای دسترسی کارکنان به اطلاعات مهم کسبوکار
و اجتناب از ریسک تطبیق (Compliance) است. خطمشیها، رویهها و مستندات
فرایندها را انتشار دهید و مدیریت کنید تا مطمئن شوید که همه افراد مرتبط
میدانند که چگونه میتوانند به کاهش ریسک و برآوردن الزامات تطبیق کمک
کنند.
خطمشیها یا فرایندها را به عنوان صفحات ویکی و با کنترل نسخه منتشر کنید.
در صورت نیاز، خطمشیها و فرایندها را در یک ساختار سلسلهمراتبی مرتب کنید.
افراد را از بهروزرسانی خطمشی یا قوانین و مقررات مطلع کنید.
فرایندی برای صحهگذاری و تایید خطمشیها ایجاد کنید.
هر گونه فعالیت در صفحات قوانین و خطمشیها را به همراه لاگبرداری ردیابی کنید.
ایجاد یک فید خبری برای بهروزرسانیهای تیم حکمرانی
هلپ دسک IT
با استفاده از یک هلپ دسک، ردیابی تیکتها، مدیریت تسکها و گردش کارها بسیار ساده میشود و سرعت رسیدگی به مسائل IT در سازمان افزایش پیدا میکند. هلپ دسک جایی است که میتوانید پشتیبانی به صورت سلفسرویس ارائه دهید، پرسشهای متداول را در آن بگذارید و اطلاعات کلیدی برای ارائه خدمات IT به واحدهای دیگر را سازماندهی و استفاده کنید. حتی میتوانید ابزارهای ارتباطی خود را به آن متصل کنید تا درخواستها و تیکتها، بدون دردسر در سیستم شما به گردش درآیند.
ثبت و ردیابی تیکتهای پشتیبانی
کمک به سرویسدهی و پاسخگویی سریعتر به تیکتها
کاهش بار درخواستها با هدایت کاربران به سمت سلف سرویسهایی مانند FAQ و ویکی
ایجاد پایگاه دانش از سیاستها و رویههای IT
ایجاد پایگاه دانش تجهیزات و داراییهای IT
مرکز رهبری استراتژیک
این مرکز باعث میشود چشمانداز و استراتژیهای سازمان که مستقیما از لایه رهبری سازمان شکل گرفته بلاواسطه در معرض دید کارکنان قرار گیرد. این مرکز زمینه ارتباط مناسب بین کارکنان و لایه ارشد سازمان را فراهم نموده، فاصلهها را کم کرده و موجب ایجاد دیالوگ بین افراد در سازمان میشود. دیالوگ زمانی شکل میگیرد که از حضور کارکنان و نظراتشان نیز در آن استفاده کنید.
بهروزرسانی و انتقال دیدگاههای رهبران سازمان
استفاده از ایدهها، بازخورها و سوالات کارکنان
ایجاد ارتباط بدون واسطه بین رهبران و کارکنان سازمان
آنبوردینگ
جمعآوری و تهیه یک توالی مناسب از انواع محتوا و اطلاعات باعث میشود کارکنان تازهوارد، دانش و ارتباطات مورد نیاز خود را خیلی سریعتر به دست آورند. اگر یک مرکز آنبودینگ منظم و ساختارمند برای سازمان خود ایجاد کنید بهرهوری و انگیزه کارکنان به وضوح افزایش مییابد.
هر فرد تازهوارد را با نکات، اطلاعات، ملزومات و روشهای کاری مرتبط با سمت خود به سرعت و سادگی آشنا کنید.
اصول فرهنگی، ارزشهای سازمانی و اطلاعات سایر کارکنان را به طور مستمر با نیروهای تازهوارد به اشتراک بگذارید.
سوالات پرتکراری را که از طرف تازهواردها مطرح میشود در قالب FAQ یا ویکی جمعآوری کنید.
کمک کنید هر تازهوارد بداند برای مشورت یا راهنمایی در زمینههای تخصصی از چه کسی باید کمک بگیرد.
مرکز پرسشوپاسخ
مرکز پرسشوپاسخ، کمک میکند پرسشها و مسالهها از محیطهای بسته و محدود سازمان شما مثل واحدها و حلقههای آشنایی افراد خارج شوند و در کل سازمان به جریان بیفتند. با داشتن این مرکز، کارکنان شما به راحتی میتوانند پرسشها و ایدههایشان را به اشتراک بگذارند. حتی این مرکز کمک میکند نیازهای سازمانتان را بهتر شناسایی کنید و به بهبود مستمر و مشارکت کارکنان جانی تازه ببخشید.
ایجاد فضایی برای مطرح شدن پرسشها، مسالهها و چالشهای حرفهای افراد
فراهم کردن امکان جمعسپاری حل مساله در سازمان و استفاده از عقل جمعی
سرعت دادن به حل مسائل با توزیع بهینه پرسشها و مسالهها
جلوگیری از دوبارهکاری برای حل مسالههای تکراری و پاسخ به پرسشهای متداول با ایجاد تدریجی FAQ
پایگاه اطلاعات مدیریتی
پایگاه اطلاعات مدیریتی، دسترسی مدیران سازمان به اطلاعات و آپدیتهای مهم را فراهم میکند. محتواهای آموزشی، دانشهای مدیریتی، گزارشها و مستندات کلان و فضاهایی برای همفکری و اشتراکگذاری ایدهها به لایه مدیریتی سازمان کمک خواهد کرد.
تصمیمات مدیریتی، گفتگو در مورد آنها و سوابق مرتبط را نگهداری کنید.
به منابع آموزشی و اطلاعات مدیریتی مورد نیاز دسترسی فراهم کنید.
بهروشها و پرسشهای متداول مدیریتی را سازماندهی کنید.
اهداف و برنامههای سازمان را بین مدیران واحدهای مختلف به اشتراک بگذارید.