کاربرد رای‌ون در فناوری اطلاعات

تیم فناوری اطلاعات خود را آزاد کنید تا بر روی وظایفی تمرکز کنند که بیشترین ارزش را برای کسب و کار شما ایجاد می‌کنند.
کاربردهای نرم افزار مدیریت دانش رای ون در فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات

با وجود سیستم‌های متعدد نرم‌افزاری در سازمان، و ظهور ابزارها و تهدیدات جدید، فناوری اطلاعات ممکن است به یک چالش مهم تبدیل شود. ما این امکان را به واحد فناوری اطلاعات شما می‌دهیم تا سریع‌تر و ساده‌تر به کاربران پاسخ بدهد و دوباره‌کاری‌ها را کمتر کند. به این ترتیب واحد فناوری اطلاعات سازمان، زمان بیشتری برای رشد کسب و کار، یکپارچه کردن جریان‌های کاری و مقابله با چالش‌های امنیتی خواهد داشت. به کارکنان این امکان را بدهید تا اطلاعات مورد نیاز خودشان را بیایند و با این روش در زمان صرفه‌جویی کنید و بهره‌وری را افزایش دهید. همچنین کلیه اطلاعات حیاتی در مورد سرویس‌ها، تجهیزات، سوابق، خطاها و راه‌حل‌ها را در یک بستر منسجم نگهداری کنید.

کاربــــردها

رای‌ون کاربردهای متنوعی دارد که در فناوری اطلاعات به کار می‌آید.

مرکز حکمرانی

مرکز حکمرانی یک فضای اختصاصی برای دسترسی کارکنان به اطلاعات مهم کسب‌وکار و اجتناب از ریسک تطبیق (Compliance) است. خط‌مشی‌ها، رویه‌ها و مستندات فرایندها را انتشار دهید و مدیریت کنید تا مطمئن شوید که همه افراد مرتبط می‌دانند که چگونه می‌توانند به کاهش ریسک و برآوردن الزامات تطبیق کمک کنند.
  • خط‌مشی‌ها یا فرایندها را به عنوان صفحات ویکی و با کنترل نسخه منتشر کنید.
  • در صورت نیاز، خط‌مشی‌ها و فرایندها را در یک ساختار سلسله‌مراتبی مرتب کنید.
  • افراد را از به‌روزرسانی خط‌مشی یا قوانین و مقررات مطلع کنید.
  • فرایندی برای صحه‌گذاری و تایید خط‌مشی‌ها ایجاد کنید.
  • هر گونه فعالیت در صفحات قوانین و خط‌مشی‌ها را به همراه لاگ‌برداری ردیابی کنید.

هلپ دسک IT

با استفاده از یک هلپ دسک، ردیابی تیکت‌ها، مدیریت تسک‌ها و گردش کارها بسیار ساده می‌شود و سرعت رسیدگی به مسائل IT در سازمان افزایش پیدا می‌کند. هلپ دسک جایی است که می‌توانید پشتیبانی به صورت سلف‌سرویس ارائه دهید، پرسش‌های متداول را در آن بگذارید و  اطلاعات کلیدی برای ارائه خدمات IT به واحدهای دیگر را سازمان‌دهی و استفاده کنید. حتی می‌توانید ابزارهای ارتباطی خود را به آن متصل کنید تا درخواست‌ها و تیکت‌ها، بدون دردسر در سیستم شما به گردش درآیند.
  • تیکت‌های پشتیبانی را ثبت و ردگیری کنید.
  • دانش لازم برای سرویس‌دهی و پاسخ‌گویی سریع‌تر به تیکت‌ها را فراهم کنید.
  • بار درخواست‌ها را با هدایت کاربران به سمت سلف سرویس‌هایی مانند FAQ و ویکی کاهش دهید.
  • یک پایگاه دانش برای سیاست‌ها و رویه‌های ITایجاد کنید.
  • یک پایگاه دانش از تجهیزات و دارایی‌های ITایجاد کنید.

مرکز پرسش‌وپاسخ

مرکز پرسش‌وپاسخ، کمک می‌کند پرسش‌ها و مساله‌ها از محیط‌های بسته و محدود سازمان شما مثل واحدها و حلقه‌های آشنایی افراد خارج شوند و در کل سازمان به جریان بیفتند. با داشتن این مرکز، کارکنان شما به راحتی می‌توانند پرسش‌ها و ایده‌هایشان را به اشتراک بگذارند. حتی این مرکز کمک می‌کند نیازهای سازمانتان را بهتر شناسایی کنید و به بهبود مستمر و مشارکت کارکنان جانی تازه ببخشید.
  • فضایی برای مطرح شدن پرسش‌ها، مساله‌ها و چالش‌های حرفه‌ای افراد ایجاد کنید.
  • امکان جمع‌سپاری حل مساله در سازمان و استفاده از عقل جمعی را فراهم کنید.
  • حل مسائل را با توزیع بهینه پرسش‌ها و مساله‌ها تسریع کنید.
  • با ایجاد تدریجی FAQاز دوباره‌کاری برای حل مساله‌های تکراری جلوگیری کنید و به راحتی به پاسخ به پرسش‌های متداول پاسخ دهید.

پایگاه دانش تامین‌کنندگان (وندور)

پایگاه دانش تامین‌کنندگان، محلی است برای دسترسی به تمامی اطلاعات مرتبط با تامین‌کنندگان و فرایند تامین‌ و تدارکات در سازمان شما. ارسال درخواست خرید، یافتن تامین‌کنندگان تاییدشده و دسترسی به منابع تدارکات را برای کارکنان آسان کنید.
  • دستورالعمل‌ها و فرآیندهای تدارکات را مشخص کنید.
  • یک فهرست قابل جست‌و جو و فیلتر از تامین‌کنندگان به همراه اطلاعات و سوابق آن‌ها ایجاد کنید.
  • تمپلیت‌های درخواست خرید و سایر اسناد کلیدی را با افراد به اشتراک بگذارید.
  • به‌روزرسانی‌های مختلف درباره تامین‌کنندگان را اطلاع‌رسانی کنید.

اتاق پروژه

اتاق پروژه فضایی برای هماهنگی و مدیریت اطلاعات پروژه‌ها از ابتدا تا انتهاست. شناسنامه پروژه، مستندات مدیریتی و فنی، OPAها، صورتجلسات، درس‌آموخته‌‌ها، روند روزمره پروژه و هر گونه دانش دیگر را بین اعضای همان پروژه یا پروژه‌های دیگر به اشتراک بگذارید. وظایف اعضا را در راستای پیشرفت پروژه در اتاق پروژه تعریف کنید و در عین حال آن‌ها را با آخرین تحولات و دستاوردهای پروژه به‌روز نگه‌دارید.
  • برنامه‌ریزی‌ها و تحویل‌شدنی‌های پروژه را منتشر کنید.
  • متخصص‌ها و نقش‌های کلیدی را شناسایی کنید.
  • فایل‌ها و اسناد پروژه را به اشتراک بگذارید.
  • به‌روزرسانی‌ وضعیت پروژه را به همراه نوتیفیکیشن به اشتراک بگذارید.

پایگاه دانش تجهیزات

هر تجهیز یا دارایی فیزیکی در سازمان شما برای کارکرد و نگهداری، نیاز به مجموعه‌ای از داده‌ها، مستندات و دانش دارد. یک پایگاه دانش متمرکز که تمام این اطلاعات به صورت یکپارچه و مرتب در آن وجود داشته باشد باعث می‌شود بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات تجهیزات و دارایی‌های فیزیکی از راندمان و اثربخشی بالاتری برخوردار باشد.
  • برای هر تجهیز یا دارایی فیزیکی یک شناسنامه مناسب تهیه کنید.
  • سوابق و مستندات مربوط به هر تجهیزه یا دسته از تجهیزات را ذخیره کنید.
  • داده‌های فنی، دانش تجربی و اطلاعات آموزشی مرتبط با هر تجهیز را به اشتراک بگذارید.
  • با اتصال به سیستم‌های عملیاتی مانند اموال یا نت، اطلاعات پراکنده را برای استفاده بهینه کاربران متمرکز کنید.
رای‌ون در صنایع مختلف ویژگی‌های کاربردی متنوعی دارد.

8 ویژگی مهم رای‌ون برای دپارتمان فناوری اطلاعات

حتما با یک جلسه مشاوره شروع کنید

با یک جلسه رایگان مشاوره با ما، راهنمایی مناسبی برای اطلاعات و دانش سازمانی خود دریافت کنید.