شرکت بیمه دی بیش از 18 سال سابقه فعالیت در صنعت بیمه کشور را دارد. این شرکت از طریق جذب نیروهای متخصص و اتخاذ راهبردی مدرن و برنامهریزی دقیق در حال ارائه خدمات بیمهای متنوع به اقشار مختلف جامعه است. این شرکت با برخورداری بالاترین سطح توانگری در صنعت بیمه (سطح 1 توانگری با نسبت 129) از منظر سهم بازار حائز جایگاه چهارم در بین 33 شرکت فعال در این صنعت است.
بهترین مدل ورود به دنیای مدیریت دانش
بیشتر سازمانهایی که ما با آن مواجه بودیم هنوز و بعد از گذشت سالیان متوالی که مدیریت دانش وارد ایران شدهاست بینش لازم برای استفاده از این ابزار کارآمد را ندارند. ذهنیت این سازمانها از مدیریت دانش، تعریف دانش سازمانی، مدیریت دانش است. گاهی نیز انجام مصوبات و دستورات کشوری است که از بالا به پایین صادر شدهاست و سازمان با نگاهی سربار، ملزم به انجام آن است. با وجود این دیدگاه و بعد از تمایل بیمه دی به همکاری با اینوتکس ایران، مشاوران ما راهکاری مبتنی بر بیزینس کیس را به این سازمان ارائه دادند. خوشبختانه درک و شناخت مدیران بیمه دی از این مفهوم، باعث سهولت در روند کار و قبول پیشنهاد اینوتکس شد. این یعنی بهترین ورود به دنیای مدیریت دانش که نتیجهای مطلوب هم برای بیمه دی و هم موفقیتی دیگر برای اینوتکس ایران بود.
مشکلات عمده بیمه دی و راهکار ما:
- بیزینس کیس اول: وجود فرهنگ شفاهی در منابع انسانی
- بیزینس کیس دوم: مشکل آموزش سامانه فناوران به نمایندگان
راهکار موفقیت آمیز:
- مدل سازی و تعریف راه حل برای 2 بیزنس کیس انتخاب شده
- طراحی جزئیات مدیریت دانش
- پیاده سازی تغییرات طراحی شده
- پیاده سازی نرمافزار مدیریت دانش «رایون»
ماموریت با موفقیت انجام شد.
حالا و در شرف اتمام پروژه مدیریت دانش در بیمه دی که از فروردین سال جاری آغاز شد. میتوانیم با اطمینان بگوییم که پیادهسازی و اجرای مدیریت دانش به بهترین شکل و با موفقیت رو به پایان است. در حال حاضر نیز اقدامهای نهایی در حال انجام است.
برای همکاران محترم خود در شرکت بیمه دی موفقیت و شادکامی آرزومندیم.