محصولات پیشین اینوتکس ایران

فهرست مطالب

دقیقه زمان تقریبی مطالعه

ما در بیش از یک دهه گذشته روی فناوری ها و محصولات نرم افزاری متعددی در حوزه مدیریت دانش و بهره وری کار کرده ایم؛ هر یک از این محصولات توانسته اند هم در رفع نیازهای بدیع مشتریان و هم در توسعه درک و مفهوم دانش در افراد و سازمان ها تغییرات شگرفی ایجاد کنند. این محصولات و فناوری ها عبارتند از نرم افزار مدیریت دانش فردی (Personal KM) با نام تجاری وستا، فناوری تولید و به اشتراک گذاری دانش با نام محتوای هوشمند (IntelliContent) و کیوسک های مدیریت دانش (K-iosk).

نرم افزار مدیریت دانش فردی وستا

وستا یک سیستم نرم افزاری جامع مدیریت دانش فردی است که به هر فرد کمک می کند دانسته های ذهنی و اطلاعات دیجیتال خود را به خوبی مدیریت کند و با امکانات مختلف بهره وری و راندمان افراد را به شکل چشم گیری افزایش می دهد. امکانات مدیریت دانش فردی وستا هم اکنون از طریق سامانه های یکپارچه دانش رای ون ارائه می شود.

فناوری محتوای هوشمند

محتوای هوشمند (Intelligent Content)، شامل محتوايی از اطلاعات است که دارای توصيفات مفهومی (Semantic Descriptions)، شیوه هایی برای نمایش دانش و قابليت های خاص می باشد که به این واسطه، انسان و ماشين مي توانند مشترکا آن را فهميده و درک نمايند. محتوای هوشمند می تواند به عنوان واسطه ای موثر برای ذخیره و بازیابی دانش ضمنی افراد استفاده شود. از سوی دیگر، تحقیقات ما نشان می دهد، در یادگیری مجموعه ای از دانش (به طور مثال آموزش افراد در بدو استخدام) با استفاده از محتوای هوشمند، منحنی یادگیری افراد، نسبت به دیگر شیوه های انتقال دانش شیب بیشتری پیدا می کند (در زمانی که استراتژی کدسازی دانش یا Codification انتخاب شده باشد).

فناوری محتوای هوشمند، با هدف توليد محتواهايی ایجاد شده است که تعامل کاربران با محتوا را به طرز شگفت انگيزی بهبود می دهد.

دانشنامه اجتماعی بنکی دو

شبکه اجتماعی بانکداری و پرداخت با نام بنکی دو، توانسته است هسته بزرگی از متخصصین فناوری مالی را گرد هم آورد و زمینه شبکه سازی و تعامل بین آن ها را فراهم کند. از سوی دیگر بانک ها، موسسات مالی، تامین کنندگان و نهادهای فعال در این حوزه، ضلع دیگری هستند که برای تحقق شعار “مغز بزرگتر، گوش شنواتر و بازوان قدرتمندتر” اقبال مناسبی به بنکی دو نشان داده اند. نقش کلیدی بنکی دو ایجاد اتصالی مفید و نوآورانه بین این دو جامعه از طریق شبکه سازی و تعامل، جمع سپاری و توسعه مشترک دانش، و خرید، فروش و پرداخت اجتماعی است.

زیرساخت نرم افزاری دانشنامه اجتماعی بنکی دو، نرم افزار قدرتمند مدیریت دانش رای ون است و کاربران آن با استفاده از شبکه اجتماعی این سامانه به شبکه وسیعی از فعالان صنعت بانکداری ایران مرتبط شوند و با اشتراک گذاری دانش بانکی خود در میان خبرگان امر به تقویت و رشد این دانشنامه یاری برسانند. درکنار شبکه اجتماعی ویژگی های بسیاری همچون جستجوی پیشرفته، امکان نمایش رزومه کاربران، سامانه دانشنامه ساز، ابر دانش بانکی و بسیاری از قابلیت ها و دیگر ویژگی های برجسته بنکی دو، بر پایه آخرین نسخه نرم افزار مدیریت دانش رای ون در این سایت پیاده سازی شده است.

این شبکه اجتماعی فراتر از توسعه دانشنامه بنکی دو می تواند کاربردهای بسیاری برای فعالان صنعت بانکی کشور داشته باشد. برای مثال سهولت دسترسی به مدیران و خبرگان بانکی، ایجاد فضای بحث و گفتگو میان ایشان و معرفی آخرین دست آوردهای صنعت بانکی گوشه ای از امکانات این سامانه است که باید به آن اشاره کرد. بنکی دو در آدرس http://www.banki2.ir برای عموم قابل دسترسی است. 

صفحه ابتدایی اولین شبکه اجتماعی بانکداری و پرداخت

همکاری ها در شبکه اجتماعی بانکداری و پرداخت

در اولین فاز این پروژه بانک دی، موسسه مالی و اعتباری افضل توس، و شرکت توسن تکنو به عنوان حامیان طرح و ایکوبیگ در مقام مشارکت کننده در اجرای آن نقش داشته اند.

لازم به ذکر است که رونمایی از دانشنامه بنکی دو مورد توجه بسیاری از خبرگزاری ها و سایت های تخصصی بانکی قرار گرفت و بسیاری از خبرگزاری ها مانند ایرنا، مهر، تسنیم و سایت های تخصصی بانکی همچون راه پرداخت، بنکر و همچنین روزنامه دنیای اقتصاد خبر رونمایی و آغاز به کار این سامانه را بازتاب داده اند.

کیوسک های مدیریت دانش

در صورتی که در استراتژی های مدیریت دانش شما به شکلی نیاز به تبادل دانش با کاربران غیرحرفه ای مانند مشتریان یا نیروهای کاری در کارگاه ها، تعریف شده باشد، یکی از ابزارهای مناسب برای تحقق استراتژی های مدیریت دانش، کیوسک های دانش هستند. کیوسک می تواند با کاربری ساده و اینترفیس متفاوت به درک و استفاده بهینه دانش مورد نیاز توسط کاربران کمک کند. شیوه های کسب و ارائه دانش در این گونه سیستم ها بسیار ساده سازی شده و ساخت یافته است.

کاربردهای کیوسک دانش اینوتکس ایران

با استفاده از کیوسک های دانش می توانید:

  • تجربیات و آموزه های تولید شده در محیط های خاص مانند کارگاه ها، خطوط تولید، و … را با روش ها و فرمت های مناسب توسط خود افراد جمع آوری کنید؛ رابط کاربری بصری و قابلیت های تعاملی درکیوسک های دانش فرآیندهای کسب دانش از مشتریان یا کارکنان را تسهیل می کند،
  • ارائه دانش مورد نیاز از میان تمامی منابع دانش موجود در سازمان در مورد نحوه انجام فرآیندهای کاری، پشتیبانی مشتری و … در زمان نیاز در محیط های خاص امکان پذیر کنید،
  • امکان تعامل بین کارکنان یا مشتریان و خبرگان را به صورت مناسب فراهم نمایید،
  • سردرگمی در استفاده از اطلاعات را کاهش دهید و نیازهای دانشی مخاطبان را سریع تر پاسخ دهید،
  • از بار کاری سازمان برای راهنمایی و پاسخ به مشتری بکاهید.