مدیریت درس آموخته‌ها

یادگیری مستمر از شکست‌ها و پیروزی‌ها

درس آموخته‌ها، دارایی مهم سازمان

مدیریت درس‌آموخته‌ها در یک سازمان موفق، جزئی جدا نشدنی از فرایندهای کاری است. افراد در سازمان شما، هر لحظه مشغول انجام فعالیت‌های متنوعی هستند؛ فعالیت‌هایی که در قالب فرایندها، پروژه‌ها و وظایف روزمره تعریف شده‌اند. دست و پنجه نرم کردن با مشکلات متنوعی که در اجرای موفق این فعالیت‌ها وجود دارد، موجب می‌شود افراد چیزهای جدیدی یاد بگیرند. اگر این چیزهای جدید را در ابتدای فعالیت می‌دانستند سریعتر، کم‌هزینه‌تر و راحت‌تر آن را به انجام می‌رساندند. به این موارد درس آموخته گفته می‌شود.
درس‌آموخته‌ها از درگیر شدن با مساله‌های دنیای واقعی یا حل آن‌ها به دست می‌آیند. درس‌آموخته‌ها معمولا بار منفی دارند که در این حالت نشان‌دهنده روش‌ها و فرایندهایی هستند که باید در شرایط مشخص از آن­ها اجتناب نمود. در صورتی که بار مثبت داشته‌باشند، دربردارنده راه‌حل موفق برای مسائل هستند که می‌توانند در آینده نیز مورد استفاده قرار گیرند.

مدیریت درس آموخته ها با نرم افزار مدیریت دانش رای ون

نمونه‌هایی که در آن نیاز به مدیریت درس‌آموخته‌ها احساس می‌شود.

ما چگونه به شما کمک می‌کنیم؟

مدیریت درس‌ آموخته‌ها کاری چالش برانگیز است، زیرا درس آموخته‌ها باید:

  • دُرُست در زمانی که افراد آن را یاد می‌گیرند، شناسایی شوند؛
  • در قالبی مناسب در حافظه سازمانی ذخیره شوند؛
  • در زمان مورد نیاز در اختیار فرد مورد نیاز برای حل یک مساله یا جلوگیری از بروز آن قرار گیرند؛ و
  • عملکرد و بهره‌وری سازمان را بهبود ببخشند.

ما به شما کمک می‌کنیم بهترین روش‌ها و تکنیک‌ها را برای به کار افتادن این چرخه طراحی کنید. طراحی شیوه‌های شناسایی درس آموخته‌ها، نحوه کسب و اعتبارسنجی آن‌ها، طراحی ساختار مناسب برای سازمان‌دهی آن‌ها و ایجاد امکانات کافی برای دسترسی و به‌کارگیری مجدد درس آموخته‌ها، موضوعاتی هستند که ما به ازای هر نوع درس‌آموخته سازمانی، به شما مشورت و راهنمایی ارائه می‌کنیم.

خودتان بخوانید و اجرا کنید.

راهنماهای دانش مارکت، حاصل بیش از 16 سال تجربه عملی در حوزه مشاوره مدیریت هستند؛ با استفاده از این راهنما می‌توانید علاوه بر شناسایی انواع درس‌‎آموخته‌ها در سازمان خود، چرخه مدیریت درس آموخته‌ها را بدون نیاز به مشاور تدوین کنید. همه فایل‌ها و ابزارهای محاسباتی لازم در بسته این راهنما وجود دارد. شما می‌توانید برای خرید این کتابچه روی تصویر  راهنما کلیک کنید.

برخی سازمان های مشتری این خدمت

حتما با یک جلسه مشاوره شروع کنید

با یک جلسه رایگان مشاوره با ما، راهنمایی مناسبی برای اطلاعات و دانش سازمانی خود دریافت کنید.