مدیریت دانش در پرداخت خرد شهری

فهرست مطالب

دقیقه زمان تقریبی مطالعه

مدیریت دانش برای شرکت فناسا

پس از ورود اینوتکس ایران برای اولین بار به صنعت‌هایی مانند بانکداری (مدیریت دانش در بانک اقتصاد نوین) و صنعت پرداخت (مدیریت دانش در الکترونیک کارت دماوند) و ارائه راهکارهایی ارزشمند در این دو حوزه. این بار نوبت پرداخت‌های خرد در حوزه شهری به خصوص حمل و نقل شهری رسید تا رنگ مدیریت دانش به خود بگیرد. مدیریت دانش در پرداخت خرد شهری با شرکت فناسا یا فناوری اطلاعات سپهر ایرانیان، مشتری جدید اینوتکس ایران کلید خورد. این شرکت در حوزه حمل و نقل هوشمند و پرداخت خرد شهری فعالیت می‌کند.

فناسا، اولین استقرار مدیریت دانش در پرداخت خرد شهری

شرکت فناسا در سال 1386 با هدف ورود به عرصه فن آوری اطلاعات کشور و به طور تخصصی در حوزه سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل عمومی( ITS) در بخش خصوصی تأسیس شد. طراحی، اجرا و پیاده‌سازی سیستم بلیت الکترونیک ناوگان اتوبوس‌رانی شهر تهران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بلیت الکترونیک در دنیا، اولین پروژه شرکت فناسا محسوب می‌گردد. پروژه بهره‌برداری و ارتقا سیستم بلیت الکترونیک متروی تهران به‌عنوان دومین پروژه بزرگ در راستای یکپارچه‌سازی سیستم بلیت الکترونیک شهر تهران از سال 91 توسط فناسا اجرا و پشتیبانی می‌شود.

این پروژه استقرار مدیریت دانش به‌عنوان یک پروژه کلیدی به‌منظور بهبود عملکرد فنی شرکت فناسا در ارائه خدمات و پشتیبانی از درگاه‌های ارائه خدمت این شرکت تعریف شده‌است. سامانه‌های یکپارچه نرم افزار مدیریت دانش رای ون، به‌عنوان زیرساخت نرم‌افزاری این پروژه، وظیفه ارائه انواع سرویس‌های دانشی به فرایندهای مختلف شرکت فناسا را بر عهده‌دار می‌شود. این پروژه می‌تواند علاوه بر بهبود سطح سرویس‌دهی شرکت فناسا که پیامدهای آن در حمل و نقل روزمره شهروندان دیده می‌شود، زمینه‌ای مناسبی برای خلق دانش و توسعه محصولات جدید در حوزه سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند و هم چنین پرداخت خرد شهری فراهم سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *