تدوین نقشه دانش

چه کسی چه می‌داند؟ چه چیزی کجاست؟

نقشه دانش و کاربردهای آن

تدوین نقشه دانش، یکی از فعالیت‌های مهم در مدیریت دانش است. نقشه دانش در دو مرحله به کار می رود؛ یکی زمانی است که شما می‌خواهید وضعیت فعلیِ دانش سازمان خود را اندازه بگیرید و برای بررسی کمبودها و شکاف‌های دانشی سازمان برنامه‌ریزی کنید، دیگری زمانی است که به یک ساختار برای سازمان‌دهی و نگهداری دانش خود احتیاج دارید.

همیشه چالش اصلی سازمان‌ها در این است که چگونه اجزای سازنده نقشه دانش مانند حوزه‌های دانش، دارایی‌های دانشی سازمان، خبره‌ها و سایر موضوعات را به درستی شناسایی کند و چطور می‌توانند آن را به روز نگه‌دارند.

یک نقشه دانشِ حرفه‌ای، ذخیره، جستجو و دسترسی به دانش را بسیار تسهیل می‌کند و حتی می‌تواند زمینه هوشمندسازی فرایندهای سازمان را فراهم کند.

تدوین نقشه دانش - نمونه از ساختار نقشه دانش - اینوتکس ایران

ما چگونه به شما کمک می کنیم؟

ما ابتدا به شما کمک می کنیم مشخص کنید نقشه دانش باید برای چه هدفی تدوین شود. بر اساس این هدف و همچنین ویژگی‌های سازمان است که می‌توان ساختار کلی و نوع مناسبِ نقشه دانش را شناسایی کرد.

تهیه نقشه دانش حاوی مفاهیم، سطوح و روابط مناسب و کاربردی، نیاز به تخصصی عمیق دارد که تیم ما می‌تواند آن را در اختیار شما قرار دهد. از طرفی تیم حرفه‌ای ما برای نگهداری، نمایش و تحلیل نقشه دانش شما ابزارهای بی‌نظیری در اختیارتان قرار می‌دهد.

مقدماتی تا پیشرفته؛ خودتان انجام دهید.

راهنماهای دانش مارکت، حاصل بیش از 15 سال تجربه عملی در حوزه مشاوره مدیریت هستند؛ با استفاده از این راهنمای مقدماتی و راهنمای پیشرفته تدوین نقشه دانش می توانید علاوه بر علاوه بر شناسایی نقطه شروع مناسب، نقشه دانش سازمان خود را بدون نیاز به مشاور تدوین کنید. همه فایل ها و ابزارهای محاسباتی لازم در بسته این راهنماها وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر روی تصویر راهنمای مورد نظرتان کلیک کنید.

اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

درخت‌های دانش آماده و استاندارد

در بخش درخت و نقشه دانش در دانش مارکت، نمونه‌هایی آماده از نقشه دانش برای فرایندهای خاص و صنایع خاص وجود دارد که می‌تواند زمان و هزینه زیادی را برای شما صرفه‌جویی کند؛ با استفاده از این درخت‌ها و نقشه‌های دانشِ آماده می‌توانید سیستم‌های نرم‌افزاری خود را نیز به سرعت راه‌اندازی کنید. برای اطلاعات بیشتر روی تصویر هر یک از کتابچه‌های مورد نظر در اسلاید کلیک کنید.

برخی سازمان های مشتری این خدمت

حتما با یک جلسه مشاوره شروع کنید

با یک جلسه رایگان مشاوره با ما، راهنمایی مناسبی برای اطلاعات و دانش سازمانی خود دریافت کنید.