دانشگاه علوم پزشکی یزد و آموزش مدیریت دانش

فهرست مطالب

دقیقه زمان تقریبی مطالعه

دانشگاه علوم پزشکی یزد چهارشنبه مورخ 19 اسفند 1394

دانشگاه علوم پزشکی یزد چهارشنبه مورخ ۱۹ اسفند ۱۳۹۴، میزبان خشایار جهانیان، آموزش‌دهنده ارشد مدیریت دانش اینوتکس ایران بود. آموزش مدیریت دانش در علوم پزشکی یزد به‌عنوان یکی از گام‌های ابتدایی در جهت طراحی و استقرار نظام مدیریت دانش در این دانشگاه با حضور نمایندگانی از معاونت‌های آموزشی، بهداشتی، تحقیقات و فناوری، درمان، غذا و دارو و فناوری اطلاعات برگزار شد. این دانشگاه دارای هفت ۷ معاونت، ۱۰ دانشکده، بیش از ۱۸ مرکز تحقیقاتی، ۱۲ بیمارستان و ۱۰ شبکه بهداشتی است.

آموزش در مدیریت دانش در علوم پزشکی یزد

نیاز مبرم به استفاده اصولی از مدیریت دانش در صنعت بهداشت

صنعت بهداشت یا به طور عام بخش سلامت، از بخش‌هایی است که نیاز مبرمی به استفاده اصولی از مدیریت دانش دارد. این کارگاه آموزشی با رویکردی مسئله‌محور با بررسی انواع مشکلات و راهکارهای ساده تا پیچیده در حوزه مدیریت دانش آغاز شد. ارائه انواع مثال‌ها و نمونه‌های داخلی از تجربیات شرکت اینوتکس ایران آغاز شد. پس از انجام انواع فعالیت‌های کارگاهی که با مشارکت و همراهی قابل‌توجه شرکت‌کنندگان همراه بود، به ارائه مثال‌ها و نمونه‌هایی از به‌کارگیری مدیریت دانش در صنعت بهداشت و درمان در دنیا پرداخته شد.

دیدگاه مناسب و نسبتاً حرفه‌ای مدیران علوم پزشکی

خشایار جهانیان مدرس این کارگاه آموزشی، آمادگی مدیران شرکت‌کننده در کارگاه آموزشی مدیریت دانش در علوم پزشکی یزد را مناسب قلمداد کرد. او افزود: دیدگاه مناسب و نسبتاً حرفه‌ای مدیران حاضر در کارگاه می‌تواند نویدبخش نگاهی صبورانه و سیستماتیک به طراحی و استقرار مدیریت دانش در این دانشگاه باشد. همچنین سرآغازی بر به‌کارگیری مدیریت دانش به‌صورت اثربخش در بخش سلامت کشور است.

دکتر متالهی مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری، ضمن ابراز رضایت از کیفیت ارائه شده در آموزش مدیریت دانش در علوم پزشکی یزد، خاطرنشان کرد: استقرار مدیریت دانش از تکالیف دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در راستای تحول نظام اداری است. شایسته است با توجه به ظرفیت‌های موجود در معاونت‌های مختلف، بهترین و مستعدترین واحدهای سازمانی برای پی‌ریزی اولیه این طرح به کار گرفته‌شوند. آموزش مدیریت دانش در علوم پزشکی یزد گامی ابتدایی برای تبیین مفهوم مدیریت دانش و شناسایی نقاط مستعد برای اجرای پایلوت است. این آموزش‌ها با تکیه بر همکاری معاونت‌های مختلف قطعاً تبدیل به خروجی‌های مناسب خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *