استقرار مدیریت دانش در شهرداری اصفهان

فهرست مطالب

دقیقه زمان تقریبی مطالعه

جلسه آغازین (Kick-off) پروژه استقرار نظام مدیریت دانش در شهرداری اصفهان.

با رشد و محوریت روزافزون اقتصاد دانایی محور، سازمان‌های خدماتی خصوصاً نهادهای مدیریت شهری به‌عنوان نهادهایی اثرگذار در ساختار اجتماعی و اقتصادی کشور، بایستی به مکانیزم‌ها و ابزارهای کشف، نگهداری و مدیریت دانش خود مجهز شوند. یک شهرداری می‌تواند با در اختیار داشتن فرایندها و سامانه‌های اثربخش مدیریت دانش، راندمان و بهره‌وری افراد، واحدها و فرایندهای خود را افزایش دهد. زمان انجام فرایندهای حرفه‌ای و کارشناسی را کاهش دهد، بر دانش و تجربیات مدیران و افراد با تجربه احاطه داشته باشد. از انجام اشتباهات و دوباره‌کاری‌های خرد و کلان در سطح گسترده جلوگیری نماید و علاوه بر حفظ و ارتقا ارتباط با مخاطبان بر پایه دانش مرتبط با هر مخاطب، نرخ نوآوری و ارائه خدمات مبتکرانه به آن­ها را افزایش دهد.

استقرار نظام مدیریت دانش در شهرداری اصفهان

شهرداری اصفهان بنا بر فراخوان رسمی شماره ۵۰ خود با عنوان طراحی و استقرار نظام مدیریت دانش در شهرداری اصفهان مورخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ تمایل خود را برای استقرار نظام مدیریت دانش اعلام نمود. اینوتکس ایران علی‌رغم فاصله قیمتی بسیار زیاد با سایر پیشنهاددهندگان، به دلیل امتیاز فنی بالا به‌عنوان مشاور این پروژه بزرگ انتخاب شد.

مرور درس‌آموخته‌های طرفین از اجرای پروژه‌هایی در این مقیاس

در جلسه آغازین پروژه، ضمن معرفی مدیران طرفین و کارشناسان مدیریت پروژه، به‌مرور درس‌آموخته‌های طرفین از اجرای پروژه‌هایی در این مقیاس یا موضوع مشابه پرداخته‌شد. اقدامات فازهای ابتدایی با حضور ناظر پروژه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. اینوتکس ایران در پی استقرار موفقیت آمیز نظام مدیریت دانش در شهرداری مشهد، دومین تجربه خود را در شهرداری یک کلانشهر در شهر اصفهان پیش رو دارد. این پروژه برای مدت ۱۴ ماه برنامه‌ریزی شده‌است. مجموعه ای از آخرین روش ها و متدهای مشاوره‌ای اینوتکس در حوزه سازمان‌های خدماتی را به همراه نرم‌افزار رای‌ون در بر دارد.

لازم به ذکر است پروژه استقرار نظام مدیریت دانش در شهرداری اصفهان توسط شرکت اینوتکس ایران و با همکاری پژوهشی جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان در دست اجراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *