دانشنامه اجتماعی بنکی دو

شبکه اجتماعی بانکداری و پرداخت با نام بنکی دو، برنامه هایی گام به گام برای تبدیل شدن به یک قطب نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت را در دست اجرا دارد. بنکی دو توانسته است هسته بزرگی از متخصصین فناوری مالی را گرد هم آورد و زمینه شبکه سازی و تعامل بین آن ها را فراهم کند. از سوی دیگر بانک ها، موسسات مالی، تامین کنندگان و نهادهای فعال در این حوزه، ضلع دیگری هستند که برای تحقق شعار “مغز بزرگتر، گوش شنواتر و بازوان قدرتمندتر” اقبال مناسبی به بنکی دو نشان داده اند. نقش کلیدی بنکی دو ایجاد اتصالی مفید و نوآورانه بین این دو جامعه از طریق شبکه سازی و تعامل، جمع سپاری و توسعه مشترک دانش، و خرید، فروش و پرداخت اجتماعی است.

مراسم رونمایی از بنکی دو
مراسم رونمایی از بنکی دو

این محصول که همزمان با هفته بانکداری اسلامی در هفته دوم شهریور سال یکهزار و سیصد و نود و سه طی مراسمی در نمایشگاه بانکداری اسلامی رونمایی شد و بر روی اینترنت قرار گرفت، دانش بانکی را به شکل دانشنامه و در قالب یک شبکه اجتماعی دانش محور و تخصصی در اختیار کارشناسان و علاقه مندان این حوزه قرار می دهد.

سخنرانی مدیرعامل اینوتکس در رونمایی از بنکی دو
سخنرانی مدیرعامل اینوتکس در رونمایی از بنکی دو

شبکه سازی و تعامل در بنکی دو

بنکی دو برای تعامل و گفتگو در زمینه بانک، پرداخت و کلیه حوزه های مرتبط ایجاد شده است. متخصصین و خبرگان بانکی و پرداخت، علاقمندان راه اندازی کسب و کارهای جدید مالی یا صاحبان ایده، تامین کنندکان محصولات و خدمات بانکداری و پرداخت، در بنکی دو به هم متصل می شوند.

جمع سپاری و توسعه مشترک دانش

یک فکر برای حل مسائل کافی نیست، حتی امروزه کل افکار موجود در سازمان ها برای حل سریع و به موقع مسائل و همینطور نوآوری کفایت نمی کند. بنکی دو با گردهم آوردن افراد با دیدگاه ها و تخصص های متنوع و از گروه های اجتماعی مختلف که هرکدام به شکلی با مسائل بانکداری و پرداخت درگیر هستند، منبع مناسبی برای استفاده از دانش جمعی است. سنجش دیدگاه ها، توسعه محصولات به کمک کاربران و متخصصان، نوآوری باز، کمک به راه اندازی کسب و کارهای نوپا، به کارگیری هکاتون ها و سایر شیوه ها برای شتاب دهی به نوآوری و حل مساله، ایجاد نگرش مثبت در جامعه نسبت به خدمات نهادها و موسسات، از جمله اهدافی است که در بنکی دو دنبال می شود. دو خدمت زیر در این حوزه در بنکی دو بارز هستند:

  • جمع سپاری با “شعار همه چیز را همگان دانند”
  • نبض بنکی دو با شعار “دیده بان نوآوری در فناوری های مالی”

 

ابر دانش بانکی، یکی از ابزارهای موجود در بنکی دو

زیرساخت بنکی دو

زیرساخت نرم افزاری دانشنامه اجتماعی بنکی دو، نرم افزار قدرتمند مدیریت دانش رای ون است و کاربران آن با استفاده از شبکه اجتماعی این سامانه به شبکه وسیعی از فعالان صنعت بانکداری ایران مرتبط شوند و با اشتراک گذاری دانش بانکی خود در میان خبرگان امر به تقویت و رشد این دانشنامه یاری برسانند. درکنار شبکه اجتماعی ویژگی های بسیاری همچون جستجوی پیشرفته، امکان نمایش رزومه کاربران، سامانه دانشنامه ساز، ابر دانش بانکی و بسیاری از قابلیت ها و دیگر ویژگی های برجسته بنکی دو، بر پایه آخرین نسخه نرم افزار مدیریت دانش رای ون در این سایت پیاده سازی شده است.

این شبکه اجتماعی فراتر از توسعه دانشنامه بنکی دو می تواند کاربردهای بسیاری برای فعالان صنعت بانکی کشور داشته باشد. برای مثال سهولت دسترسی به مدیران و خبرگان بانکی، ایجاد فضای بحث و گفتگو میان ایشان و معرفی آخرین دست آوردهای صنعت بانکی گوشه ای از امکانات این سامانه است که باید به آن اشاره کرد. بنکی دو در آدرس http://www.banki2.ir برای عموم قابل دسترسی است.

صفحه ابتدایی اولین شبکه اجتماعی بانکداری و پرداخت
صفحه ابتدایی اولین دانشنامه اجتماعی بانکداری و پرداخت

همکاری ها در شبکه اجتماعی بانکداری و پرداخت

در اولین فاز این پروژه بانک دی، موسسه مالی و اعتباری افضل توس، و شرکت توسن تکنو به عنوان حامیان طرح و ایکوبیگ در مقام مشارکت کننده در اجرای آن نقش داشته اند.

لازم به ذکر است که رونمایی از دانشنامه بنکی دو مورد توجه بسیاری از خبرگزاری ها و سایت های تخصصی بانکی قرار گرفت و بسیاری از خبرگزاری ها مانند ایرنا، مهر، تسنیم و سایت های تخصصی بانکی همچون راه پرداخت، بنکر و همچنین روزنامه دنیای اقتصاد خبر رونمایی و آغاز به کار این سامانه را بازتاب داده اند.

مطالب مرتبط