بصری سازی پرونده های حقوقی صنعت موبایل

تا کنون چند پست در باره بصری سازی و کاربرد موثر آن در مدیریت دانش ارائه شده است. در این پست قصد دارم چند بصری سازی برای یک مقوله نسبتا جالب را از منابع مختلف مطرح کنم، هر یک از این بصری سازی ها با هدف مشخص و دربردارنده متادیتاهای مختلف برای انتقال به بیننده هستند. امیدوارم برای مدیریت دانش شما و سازمان شما خصوصا در بخش هایی مانند نقشه های دانش، بصری سازی و بازنمایی دانش و … الهام بخش باشد.

حتما شنیده اید که یک شرکت بزرگ در صنعت موبایل از نوآوری یا فناوری یک شرکت دیگر در محصولات خود استفاده می کند و این امر دعواهای حقوقی بسیاری را بین غول های دنیای تلکام به وجود آورده است؛ بصری سازی های ارائه شده در این پست، هر یک به گونه ای با تاکید بر بخشی از اطلاعات موجود در این زمینه سعی در بازنمایی این دعواها و پرونده های حقوقی دارند:

بصری سازی اول – خبرگزاری رویترز:

1Mobile-Patents

این مورد، اطلاعات جامع تر و تفکیک شده تری نسبت به بقیه ارائه کرده است، جهت شکایت ها، تفکیک شکایت های یک طرفه با دعواهای حقوقی دوطرفه، هم چنین تفکیک نتیجه اعم از اعطای لیسانس یا حل شدن پرونده یا حتی شرکت هایی که از سیستم عامل آندروید استفاده می کنند دیده می شود. نحوه چیدمان اشیاء یا همان شرکت ها برای بهینه شدن نمایش روابط جالب است.

بصری سازی دوم – از نیویورک تایمز:

2Explosion-in-Mobile-Lawsuits

این یکی ساده تر است و در عین حال فقط از یک نوع رابطه دارای جهت استفاده کرده است، هیچ اطلاعات دیگری نمی توان به جز این که کدام شرکت از کدام شرکت دیگر شکایت کرده به دست آورد!

بصری سازی سوم – روزنامه گاردین:

3mobile-lawsuits-graphic-by-the-guardian-625x560

رنگ های مختلف اشیاء در این بازنمایی، مفهوم خاصی را منتقل نمی کند، دو نوع رابطه در نظر گرفته شده است. مثل مورد دوم، جانمایی اشیاء از منطق خاصی پیروی نمی کند!

بصری سازی چهارم – از Mike Bostock:

4Moblie-patent-suits

دوستانی که با نمودارهای مفهومی آشنایی دارند شباهت زیادی بین این بازنمایی و خروجی نرم افزارهای پرکاربرد در این زمینه می بینند، روابط سه نوع هستند نقطه چین ها حل شده، سبزها اعطای لیسانس و پیکان های معمولی هم چنان در جریان هستند، مشخص است که گره ها بر اساس یک منطق چیده شده تا در صورت ازدیاد اطلاعات با جانمایی مجدد حالت بهینه ای به دست آید.

بصری سازی آخر – ناشناس:

بازنمایی های این چنینی که من آن ها را بصری سازی دایره ای یا کروی می نامم برای نمایش اطلاعاتی مانند پروازهای بین شهرها یا کشورها، ترافیک شبکه، صادرات و واردات بین ملل بسیار کاربردی است و زمانی که داده های زیادی به طرز مناسبی با آن نمایش داده شود می تواند دانش های جالبی را نمایان کند.

این بازنمایی ها می توانستند اطلاعات و داده های دیگری را نیز درون خود بگنجانند مثلا در بازنمایی چهارم ممکن بود دایره ها بر اساس ارزش بازار هر شرکت کوچک و بزرگ نمایش داده شوند، ممکن بود شرکت هایی که هیئت مدیره مشترک دارند یا همکاری های پیشین داشته اند به هم نزدیک تر یا در داخل خوشه هایی گذاشته شوند که هر کدام می توانست در کنار اطلاعات نمایش داده شده، بینش بهتری به بیننده منتقل کند.

مطالب مرتبط

Comments

  1. من مدل كروي يا دايره اي رو پسنديدم.اطلاعات جالب نمايش داده ميشه . از مدل رويترز و تايمز و گاردين خوشم نيومد چون بهم ريخته است و گيج كننده-رنگ آميزي دايره ها تو مدل روزنامه گاردين هم به قول شما بدرد نخوره!. اما مدل چهارمي هم خوب بود.
    خسته نباشيد.
    سايت خيلي خوبي داريد.
    ممنونم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *