بیانیه ما در مورد سومین کنفرانس ملی مدیریت دانش

در سومین کنفرانس ملی مدیریت دانش که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه ۱۳۸۹ در سالن همایش های رازی برگزار شد، در کنار سخنرانی ها و مقالات ضعیف و قوی، عرصه ای برای ارائه توانمندی ها، خدمات و محصولات شرکت های مشاور مدیریت دانش نیز فراهم شد. فضایی که به هیچ وجه، نمایانگر رفتار و اخلاق حرفه ای نبود. در این زمینه تنها به تاکید بر موارد زیر که مرتبط با شرکت اینوتکس ایران و سوابق و فعالیت های آن است بسنده می کنیم:

۱٫ تمامی نظام های بالادستی ودجا (وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران) توسط کارشناسان این شرکت تدوین شده است و هیچ شرکت دیگری حتی یک خط در این زمینه نه کار فکری و نه کار عملی انجام نداده است. اینوتکس ایران به دلیل حفظ محرمانگی پروژه های فوق الزام داشته که به هیچ وجه در این نمایشگاه یا فضایی خارج از ودجا به آن اشاره ننماید؛ لذا اعلام انجام این پروژه ها از سوی هر شرکت دیگر کذب محض است و اسناد مرتبط با این پروژه ها در صورت نیاز قابل ارائه به مراجع ذیصلاح نیز هست.

۲٫ استفاده از لوگو شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی با هر هدفی که باشد (جذب مشتری، کسب اعتبار یا …) اگر چه در کشور ما امری عادی و رایج شده است؛ اما بدون اجازه از شخصیت حقوقی مربوطه تخلف محسوب می شود؛ برخی شرکت ها بدون هیچ گونه ملاحظه ای چه برای مشتریان واقعی خود چه برای مشتریان موهومی خود این کار را انجام داده اند.

۳٫معیارها، فرآیند انتخاب، و رویکرد آن چه در این کنفرانس از آن به عنوان جایزه ملی مدیریت دانش یاد شده بسیار غیرحرفه ای و سطحی بوده است و علیرغم این که از مشتریان اینوتکس ایران نیز در جمع منتخبین حضور دارند، آن را جایزه ای بی فایده و فاقد ارزش علمی و فنی می دانیم. آیا صحیح است از جایزه ملی مدیریت دانش که می تواند روشی برای ایجاد الگو در مدیریت دانش کشور باشد به عنوان ابزاری صرفا برای بازاریابی استفاده کنیم؟

در نهایت از همه کسانی که در این محمل، ضمن حفظ اخلاق و صداقت حرفه ای به توسعه و بسط اصولی مدیریت دانش در کشورمان کمک کرده اند تشکر می کنیم.

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *