اولین استقرار مدیریت دانش در صنعت پرداخت

فهرست مطالب

دقیقه زمان تقریبی مطالعه

شرکت الکترونیک کارت دماوند اولین استقرار مدیریت دانش در صنعت پرداخت کشور را کلید زد. اینوتکس ایران پس از اولین استقرار مدیریت دانش ویژه نظام بانکی در بانک اقتصاد نوین در سال 1391 و راه‌اندازی اولین دانشنامه اجتماعی بانکداری و پرداخت با نام بنکی دو، با همکاری شرکت الکترونیک کارت دماوند اولین استقرار مدیریت دانش در صنعت پرداخت کشور را شروع کرده است.

شرکت الکترونیک کارت دماوند یکی از 12 شرکتی است که دارای مجوز از بازوی پرداخت بانک مرکزی یعنی شاپرک است. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت موسوم به PSPها انواع خدمات مانند پایانه‌های فروش، درگاه‌ها پرداخت اینترنتی، موبایل پوز و… را ارائه می‌کنند.

مدیریت دانش در صنعت پرداخت

صنعت پرداخت کشور یکی از صنایعی است که در مسیر رشد گام برمی‌دارد. علی‌رغم اشکالات عمده‌ای که به مدل کسب و کار در صنعت پرداخت وارد است، شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت تکاپوی زیادی برای توسعه خدمات و نوآوری انجام می‌دهند. افزایش تعداد شرکت‌های پردازش پرداخت یا Payment Processor ها، ظهور استارت‌آپ‌های متنوع در حوزه فناوری مالی و همچنین توسعه سریع بسترهای بانکداری باز، باعث می‌شود ایده‌های متنوع و سودآوری در حوزه پرداخت شکل بگیرد. از سوی دیگر با رفع موانع تحریمی، بازیگران بزرگ این عرصه مانند ویزا، اپل پی، سامسونگ پی و… به تهدیدی برای شرکت‌های پرداخت تبدیل خواهند شد. از این رو شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت باید به‌سرعت از داشته‌های دانشی خود استفاده کنند و نرخ نوآوری و رقابت‌پذیری خود را افزایش دهند. توسعه قابلیت‌ها در این حوزه به‌غیراز طریق تعهد به فرهنگ دانش‌محور و توسعه سیستم‌های مبتنی بر دانش امکان‌پذیر نیست.

یکی از دغدغه‌های حرفه‌ای اینوتکس ایران، ارائه محصولات و خدمات دانش‌محور، منطبق بر مدل‌های کسب و کار مشتریان در بخش‌های مختلف است. از این رو الگوهای خاص صنعت پرداخت مانند آنچه در صنعت بانکداری موجب تمایز ویژه اینوتکس است، به‌عنوان مبنای استقرار مدیریت دانش در صنعت پرداخت و اجرای مدیریت دانش در صنعت بانکداری استفاده خواهد شد.

یک پاسخ

  1. تبریک فراوان؛ امیدوارم نه تنها در مدیریت دانش در صنعت پرداخت بلکه در کلیه عرصه ها پیروز و موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *